Her er vinnerne av Sponsorbattle 2022

Publisert 11. oktober 2022

28. september gikk Sponsorbattle av stabelen på Magnus Barfot Kino i Bergen. Deltagerne fikk nøyaktig 10 minutter til å fortelle næringslivet i regionen hvorfor de skal sponse dem. Vinnerne Gimle Basket og Tertnes Håndball Elite fikk hver sin sponsoravtale på 200.000 kroner med fornybarselskapet Eviny.

Sponsorbattle er en konkurranse der Eviny i samarbeid med SRF ønsker å gi sponsorobjekter muligheten til å pitche seg til en sponsoravtale. Sponsing er en av landets største mediekanaler og det er på tide at man får vist frem hvilke muligheter som ligger i denne helt unike medieflaten.

Se video av arrangementet under:

– Sponsing er en mediekanal som kan levere godt innhold, overføre assosiasjoner og skape positiv oppmerksomhet rundt merkevarer. Selv om sponsing er den nest største mediekanalen i Norge, har sponsorobjektene mye å gå på når det kommer til å forstå hva annonsørene ser etter. Det er dessverre få annonsører som mener sponsorobjektene klarer å selge produktet sitt godt nok, og det ønsker vi å gjøre noe med sammen med SRF, sier Alexander Solberg, merkevare- og sponsoransvarlig i Eviny.

Vinner 1 - Gimle Basket

Fredrik Gnatt er daglig leder i Gimle Basket og setter pris på at Sponsorbattle gir dem nye muligheter for å vise frem klubben og lære av andre.

- Jeg tenker at Sponsorbattle som format var utrolig morsomt. Jeg tror at det er et stort marked og kjempemuligheter i dette hvis flere sponsorer kommer og ser på. Fantastisk gøy å få være med på dette. Lære av de andre idrettslagene, treffe potensielle sponsorer og komme på radaren til en del. Jeg tror formatet har et kjempepotensiale, sa Fredrik under Sponsorbattle.

Vinner 2 - Tertnes Håndball Elite

- Å være med i Sponsorbattle gir oss muligheten til å vise oss frem for publikum og et sponsornettverk, som vi kanskje ikke hadde møtt ellers, og fortelle hva klubben står for og kan tilby. Nå gleder jeg meg kjempemasse til å komme tilbake og fortelle at vi har vunnet Sponsorbattle. At vi har vunnet 200.000 kroner som vi kan bruke på en god måte i klubben. Det blir kjempestas, sa Marit Brox, daglig leder i Tertnes Håndball Elite, etter arrangementet.

Opplevelsesbasert merkevarebygging og ambassadører er en viktig del av virkemidlene som benyttes for å bygge merkevaren Eviny.

- Den siste tiden har vi inngått samarbeid med Karsten Warholm, Salum Kashafali, Nordic Air Race Team, Bergenfest og Palmesus. I tillegg leter vi etter ambassadører innen idrett, kultur og bærekraftige tiltak gjennom Evinysponsoratet sier Alexander.

– Bare i 2022 delte vi ut idrettstøy til 5500 barn og unge på Vestlandet. Med en helt ny merkevare tror vi at disse sponsoratene vil hjelpe Eviny med å bygge merkevaren både regionalt og nasjonalt, sier Alexander.

For de som ble inspirert og har lyst til å prøve seg på scenen blir det nye sjanser til neste år.

- Dette var en braksuksess og noe vi garantert kommer til å gjøre igjen, sier Alexander avslutningsvis.

Vurderer du å søke spons? Her får du noen tips:

Du er kanskje også interessert i:

Se alle nyhetsartikler