Hopp til innhold

Her er vinnerne av Sponsorbattle 2022

Publisert 11. oktober 2022

28. september gikk Sponsorbattle av stabelen på Magnus Barfot Kino i Bergen. Deltagerne fikk nøyaktig 10 minutter til å fortelle næringslivet i regionen hvorfor de skal sponse dem. Vinnerne Gimle Basket og Tertnes Håndball Elite fikk hver sin sponsoravtale på 200.000 kroner med fornybarselskapet Eviny.

Vinnerne av Sponsorbattle 2022

Sponsorbattle er en konkurranse der Eviny i samarbeid med SRF ønsker å gi sponsorobjekter muligheten til å pitche seg til en sponsoravtale. Sponsing er en av landets største mediekanaler og det er på tide at man får vist frem hvilke muligheter som ligger i denne helt unike medieflaten.

Se video av arrangementet under:

– Sponsing er en mediekanal som kan levere godt innhold, overføre assosiasjoner og skape positiv oppmerksomhet rundt merkevarer. Selv om sponsing er den nest største mediekanalen i Norge, har sponsorobjektene mye å gå på når det kommer til å forstå hva annonsørene ser etter. Det er dessverre få annonsører som mener sponsorobjektene klarer å selge produktet sitt godt nok, og det ønsker vi å gjøre noe med sammen med SRF, sier Alexander Solberg, merkevare- og sponsoransvarlig i Eviny.

Vinner 1 - Gimle Basket

Fredrik Gnatt er daglig leder i Gimle Basket og setter pris på at Sponsorbattle gir dem nye muligheter for å vise frem klubben og lære av andre.

- Jeg tenker at Sponsorbattle som format var utrolig morsomt. Jeg tror at det er et stort marked og kjempemuligheter i dette hvis flere sponsorer kommer og ser på. Fantastisk gøy å få være med på dette. Lære av de andre idrettslagene, treffe potensielle sponsorer og komme på radaren til en del. Jeg tror formatet har et kjempepotensiale, sa Fredrik under Sponsorbattle.

Vinner 2 - Tertnes Håndball Elite

- Å være med i Sponsorbattle gir oss muligheten til å vise oss frem for publikum og et sponsornettverk, som vi kanskje ikke hadde møtt ellers, og fortelle hva klubben står for og kan tilby. Nå gleder jeg meg kjempemasse til å komme tilbake og fortelle at vi har vunnet Sponsorbattle. At vi har vunnet 200.000 kroner som vi kan bruke på en god måte i klubben. Det blir kjempestas, sa Marit Brox, daglig leder i Tertnes Håndball Elite, etter arrangementet.

Opplevelsesbasert merkevarebygging og ambassadører er en viktig del av virkemidlene som benyttes for å bygge merkevaren Eviny.

- Den siste tiden har vi inngått samarbeid med Karsten Warholm, Salum Kashafali, Nordic Air Race Team, Bergenfest og Palmesus. I tillegg leter vi etter ambassadører innen idrett, kultur og bærekraftige tiltak gjennom Evinysponsoratet sier Alexander.

– Bare i 2022 delte vi ut idrettstøy til 5500 barn og unge på Vestlandet. Med en helt ny merkevare tror vi at disse sponsoratene vil hjelpe Eviny med å bygge merkevaren både regionalt og nasjonalt, sier Alexander.

For de som ble inspirert og har lyst til å prøve seg på scenen blir det nye sjanser til neste år.

- Dette var en braksuksess og noe vi garantert kommer til å gjøre igjen, sier Alexander avslutningsvis.

Vurderer du å søke spons? Her får du noen tips:

Du er kanskje også interessert i: