Når du skal sende faktura til et av våre selskap, må du følge disse retningslinjene:
- Send faktura til riktig selskap i EHF-format
- Dersom du ikke kan sende EHF-format, kan du sende faktura som PDF til faktura@eviny.no (Åpner epostklient)
- Sett betalingsfrist til 30 dager
- Send eventuelle purringer til faktura@eviny.no (Åpner epostklient)
- Ikke send faktura, fakturakopi eller purring til en ansatt sin egen e-postadresse
Merking av faktura
Det er viktig at feltet for "deres ref" og "ordrenr." blir riktig utfylt:
- Deres ref. (BuyersReference): Ansattnummer til den i selskapet som skal motta faktura. Ansattnummeret har kun 1, 3, 4, eller 5 siffer.
- Ordrenr: ("cac:orderReference»cbc:ID"): Dersom dere har mottatt en bestilling fra vårt ordresystem (IBX) skal ordrenummer legges inn i feltet Ordrenr.
Her kan du søke etter selskap som kan motta EHF-faktura (åpnes i nytt vindu)
Nye selskapsnavn
De fleste selskapene våre har nå skiftet navn. Du finner nytt navn i tabellen under.
Gammelt navn | Nytt navn | Organisasjonsnummer |
BKK AS | Eviny AS | 880 309 102 |
BKK Spring AS | Eviny Venture AS | 818 908 962 |
BKK Kundetjenester AS | Eviny Marked AS | 927 315 165 |
BKK Varme AS | Eviny Termo AS | 979 427 697 |
BKK Elsikkerhet AS | Eviny Elsikkerhet AS | 994 302 299 |
BKK Breiband AS | Eviny Breiband AS | 988 414 581 |
BKK Digitek AS | Eviny Digital AS | 982 770 297 |
BKK Produksjon AS | Eviny Fornybar AS | 876 944 642 |
BKK Elektrifisering AS | Eviny Elektrifisering AS | 974 332 582 |
BKK Enotek AS | Eviny Solutions AS | 916 036 930 |
Vår innkjøpsstrategi
Eviny investerer betydelig både i nye og eksisterende anlegg, og deler av vår virksomhet er regulert av Lov om offentlige anskaffelser og reglene i Forsyningsforskriften. Dette stiller krav til hvordan vi gjennomfører våre anskaffelser. Vi deler anskaffelsene våre inn i fem kategorier:
- Entreprenør
- Materiell
- Konsulent
- IKT
- Eiendom
Uavhengig av om en anskaffelse er underlagt regelverket eller ikke, skal de gjennomføres på en måte som ivaretar kostnad, kvalitet og bærekraft (klima/miljø, sosiale og økonomiske forhold).
Dette er basert på følgende hovedprinsipper:
- Konkurranse: likebehandling, ikke-diskriminering og etterprøvbarhet
- Kvalifiserte leverandører: våre leverandører må dokumentere oppfyllelse av våre krav til HMS, kvalitet (QA/QS) og økonomi
- Sosiale forhold: Vi skal bekjempe enhver form for korrupsjon og misligheter
For å sikre at våre leverandører oppfyller konsernet sine krav til HMS, økonomi, samfunnsansvar (CSR) og kvalitet (QA/QS), bruker vi Achilles kvalifikasjonsordning (åpnes i nytt vindu) til leverandørsøk og prekvalifisering av leverandører. Achilles er en felles kvalifikasjonsordning for energiselskap i Norden.
Det viktigste tiltak et firma kan gjøre for å bli en av våre leverandører, er å registrere seg i Achilles.
Kontakt Achilles for nærmere informasjon og registrering
Achilles Systems AS, Postboks 1817 Myrene, N-4801 ARENDAL
Tlf.: +47 37 06 35 30
E-post: qualification@achilles.com (Åpner epostklient)
Nettside: www.achilles.com (åpnes i nytt vindu)
Vi foretrekker bærekraftige leveranser
Gjennom gode anskaffelser og aktive leverandørforhold bidrar vi til å sikre bærekraftige verdikjeder.
Avfallshåndtering, emballering, utslipp fra transport og miljøsertifisering vil for eksempel være viktige aspekter i en konkurranse.
Med en klar visjon om null utslipp og et ønske om å være det mest bærekraftige konsernet på Vestlandet, krever vi at våre leverandører:
- aktivt medvirker til å nå FN sine bærekraftmål
- minimerer skadelige utslipp og avfallsproduksjon i et livsløpsperspektiv
- etterlever internasjonale forretningsetiske konvensjoner (CSR)
- ikke handler i strid med menneskerettighetene
- Ikke handler i strid med forskrift om lønns- og arbeidsforhold ved utførelsen av tjenester